Meldingenscherm
De menu optie alarmen geeft een overzicht van de huidige actieve meldingen. Het scherm stelt de centralist in staat om meldingen in behandeling te nemen.
De volgorde van de meldingen is conform de regel zoals deze binnen de meldkamers geldt.
- De melding met de hoogste prioriteit staat bovenaan.
- Bij gelijke prioriteiten staat de oudste melding bovenaan
In het scherm zijn een aantal kolommen te onderscheiden :
P:
Prioriteit van de melding 1 hoogste, 9 laagste en 91 in de wacht. Bij een melding in de wacht en er is een herstel op deze melding, zal het Wacht icoontje vervangen worden met een icoontje in de vorm van een
(Geel vinkje)
O:
Meldingen die in de wacht staan hebben in deze kolom de originele prioriteit kleur & nummer.
M:
Manueel alarm en/of escalatie alarmen.
B:
Melding is via het back-up path binnen gekomen.
Datum:
Datum dat de melding is ontvangen.
Tijd:
Tijd dat de melding is ontvangen.
Klantnummer:
Klantnummer waaronder de klant binnen het systeem bekend is.
Naam:
Naam van de klant waar de melding gesignaleerd is.
Type:
Verkorte code van de melding.
Code:
Melding code zoals deze door het alarmpaneel is verstuurd.
Zone:
Zone nummer van de melding. Geen voorloop nullen !
Partitie:
Gebied waar de melding gesignaleerd wordt. Geen voorloop nullen !
Gebruiker:
Gebruikerscode. (opening / sluiting)
Alarm beschrijving:
Verkorte omschrijving van de type melding.
Centralist:
Initialen van de centralist die de melding in behandeling heeft.
Eerste Event:
Naam van centralist die als eerste de melding in behandeling heeft genomen.
Gegoepeerd
Onderaan het meldingenscherm staat een optie: Groeperen. Deze functie groepeerd meerdere meldingen van dezefde klant onder 1 melding en laat dan alleen de hoogste prioriteit zien.