Classificatie:  Voor vertrouwde partijen (C2)


Algemeen


De SECONTS app stelt een gebruiker in staat om 1 of meerder alarmsystemen te beheren.

De ASB app biedt de gebruiker de volgende functionaliteiten:


  • Doorgifte van alarmen en meldingen tussen alarmcentrale en sleutelbeheerder. 
  • Afhandeling en acceptatie van alarmen en meldingen tussen sleutelbeheerder en alarmcentrale. 
  • Het in onderhoud zetten en in de toekomst (meerdere periodes) van doormelding richting alarmcentrale. 
  • Het doorvoeren van tijdelijke aanpassingen, bijvoorbeeld: uitzonderingen op de bloktijden. 
  • Het toevoegen of wijzigen van contactpersonen voor de alarmdienstverlening en invoeren van een vakantierooster. 
  • Aanmaken van Gast gebruiker die geen historie van een object kan raadplegen
  • Versturen van paniekalarm met live locatie gegevens van de sleutelbeheerder *
  • Het wijzigen van bloktijden
  • Personaliseren van App geluiden en binnenkomende Push berichten
  • Two-way authenticatie en inlog met persoonlijke 6-cijferig pincode
  • Lay-out (logo & kleuren) te personaliseren op basis van installateurs groep 
  • Historie, status en rapportage van meldingen. 
  • Meertalige ondersteuning 
  • Inzien van de paskaart gegevens. 
  • Ontvangen van Push-Notificaties



Om gebruik te kunnen maken van de SECONTS App dient de gebruiker een uitnodiging via de mail te ontvangen

 

SECONTS App is beschikbaar voor:  


  • Apple iOS 11 of hoger 
  • Android 5 of hoger 



Om gebruik te maken van de SECONTS app moet door de gebruiker eerst worden aangemeld bij de desbetreffende meldkamer. 

De inlogprocedure bestaat uit het invoeren van een gebruikersnaam die de eindgebruiker per email heeft ontvangen.

In deze email staat:


  • Snelkoppelingen naar de APP-Store en Google Play om de app te downloaden en op uw telefoon te installeren.
  • Uw gebruikersnaam waarmee u de eerste keer dient aan te melden in SECONTS app.
  • Het klantnummer waaraan u gekoppeld bent
  • Locatienaam waaraan u gekoppeld bent



                       

Nadat u de SECONTS app op uw telefoon hebt geïnstalleerd verschijnt er een icon met de naam: SECONTS. Met deze snelkoppeling kunt u de app starten.

Nu dient u mbv een QR-code de juiste vendor te kiezen voor uw aansluiting. Uw  QR-Codes wordt per mail door uw meldkamer waarbij uw systeem is aangesloten aangeleverd.


Het inscannen van een QR-code  zal  alleen gaan werken als u en uw locatie bekend zijn in het SECONTS systeem van de gescande meldkamer.

De app geeft geen melding terug als het ingevoerde nummer incorrect is. 


Activeren gebruikers account



 1  2    3    4    5    6  

                  

Nadat u de QR-code hebt gescant, verschijnt bovenstaand scherm (Afbeelding 1)

Hier wordt gevraagd om de Paskaartnummer /Email die u ontvangen heeft via de mail. Voer uw Paskaartnummer in en druk op ‘Aanvraag autorisatie’.


Als u het juiste Paskaartnummer hebt ingevoerd kunt u bij Afbeelding 2 de code invoeren die u per SMS hebt ontvangen.

Voer uw ontvangen code in op het veld “Autorisatie code ontvangen per sms” en druk op “Aanmaken toegangscode ".


Uw app is nu geautoriseerd bij de aangesloten meldkamer


De SECONTS app vraagt nu aan u om een code in te voeren waarmee u wilt gaan inloggen op de app (afbeelding 3 & 4) Voer hier uw pincode 2x in. Nu vraagt de app om een Paniekcode in te voeren. (Afbeelding 5 & 6)


De paniekcode mag nooit hetzelfde zijn als de inlogcode.


Pincode vergeten


Wanneer u uw pincode bent foutief invuld verschijnt onderstaand scherm.


             


Via dit scherm kunt u:

  • Uw profiel wijzigen door op "Wijzig profiel" te drukken
  • De app opnieuw aanmelden bij de aangesloten meldkamer door in het scherm op " Code? " te drukken.
  • Wilt u niets wijzigen en uw code opnieuw proberen klit u op "Sluiten"


Nadat u op "Code?" gedrukt hebt zal de app om uw Paskaartnummer vragen zoals in hoofdstuk: Activeren gebruikers account 

Mocht u uw Paskaartnummer niet meer weten dient u contact met de meldkamer op te nemen, zodat zij via email uw Paskaartnummer opnieuw kunnen sturen.


Inloggen


  1      2  


Voer uw 6 cijferige code in of gebruik uw vingerafdruk / gezichtherkenning (afbeelding 1) en er zal een scherm verschijnen als in  Afbeelding 2

U krijgt een overzicht te zien van alle locaties waaraan u als contactpersoon gekoppeld bent. Meestal zal dit 1 locatie zijn.


Paniekcode

Als u in plaats van uw reguliere pincode, uw paniekcode invoert zal de app normaal inloggen en zal deze geen info laten zien dat er is ingelogd met de paniekcode. Wel gaat op de achtergrond direct een prioriteit 1 melding (PA) verschijnen op het scherm bij de aangesloten meldkamer met hierin de coördinaten waar u zich op het moment van de paniekmelding bevindt.

De centralisten van de meldkamer weten hoe met deze melding om te gaan en zullen de nodige acties ondernemen.

Menu

Nadat u bent ingelogd ziet u aan de rechterzijde de knop om het menu te openen.


     



Zoeken: 

U krijgt een overzicht met alle aan u gekoppelde locaties

Klantbeheer

De app toont de door u laatst geopende locatie

In/Uit test: 

De app toont de door u laatst geopende locatie en deze kunt u in test plaatsen

Contactpersonen

De app toont de door u laatst geopende locatie met de hierin gekoppelde contactpersonen

Zones: 

De app toont de door u laatst geopende locatie met een overzicht van alle zones van deze locatie

Bloktijden

De app toont de door u laatst geopende locatie met de eventuele ingestelde blotijd(en)

Live meldingen (in test)

De app toont de door u laatst geopende locatie met alle meldingen die binnenkomen op het moment dat de loactie in test staat. Dit is live.

Geschiedenis

De app toont de door u laatst geopende locatie met een overzicht van alle binnengekomen meldingen.

Mijn account

Uw profiel gegevens



Klantgegevens


Als u een klant geselecteerd hebt krijgt u het "homescreen" van de klantkaart te zien. Vanuit dit homescreen kunt u diverse informatie opvragen en met de juiste rechten kunt u deze ook bewerken.


     


Onderstaand een overzicht van de status indicatoren.


Klantkaart is actief

Klantkaart is inactief

Alarmsysteem is uitgeschakeld

Alarmsysteem is gedeeltelijk ingeschakeld

Alarmsysteem is volledig ingeschakeld

Kaart is een Alarmklant

Kaart is een Monitoringklant

Er zijn openstaande meldingen

Klantkaart staat "in test"

Klantkaart staat gedeeltelijk "in test"

Klantkaart staat ingepland voor  "in test" in de toekomst



In/Uit test


U als eindgebruiker hebt de mogelijkheid om uw systeem in test te plaatsen.n U kunt uw systeem alleen in test plaatsen als deze geheel is uitgeschakeld. Als er 1 of meerdere partities nog ingeschakeld staan is het niet mogelijk om uw systeem in test te plaatsen.

Het in test plaatsen kan op meerdere manieren worden uitgevoerd:

Klik op de knop en het scherm uit afbeelding 1 verschijnt.


Hiermee heeft u de mogelijkheid om uw sysyteem direct voor 1 uur in test te plaatsen vanaf het moment dat u bij deze vraag op "Akkoord: klikt.

              In uw overzicht verschijnt:  en bij uw status verschijnt


Hiermee opent u onderstaand scherm (Afbeelding 1)


  1    2    3     4    

   

In afbeelding 1 kunt u de verschillende waardes ingeven voor de in test periode en de voorwaarde.


Periode (Afbeelding 2):

Hier selecteert u de periode dat het systeem in test dient te staan van het moment dat u op "Opslaan" (Afbeelding 6) drukt.

De laatste 2 opties dient u meer gegevens in te vullen, namelijk:

- In test tot: vraagt om een eindtijd.

- In test in de toekomst: vraagt om:  Datum, begintijd - Datum, Eindtijd 

Commentaar (Afbeelding 3):

Hier selecteert u de commentaarregel waarom het systeem in test wordt geplaatst.

Gedeeltelijk in test:

Hier selecteert u de zone's die in test geplaatst dienn te worden.

Door op te klikken verwijderd u de geselecteerde in test regel. Door op klikken verwijderd u alle in test regels voor dit account.



Contactpersonen


Nagelang de rechten die u toegewezen hebt gekregen, kun u contactpersonen zien / bewerken die aan deze klantkaart zijn gekoppeld.


  1    2   

  


Door te klikken op de knop krijgt u een overzicht van alle contactpersonen van de geselecteerde locatie. 

Standaard heeft u geen mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen. Alleen een hoofdgebruiker heeft deze permissie.


Vakantie Contactpersonen


Als een contactpersoon op vakantie gaat of een bepaalde periode geen pushberichten wilt ontvangen is het mogelijk dit in te geven bij de desbetreffende contactpersoon. 

Als je het icon selecteerd zal onderstaand scherm openen. Door de dagen te selecteren waarin contactpersoon geen pushberichten wilt ontvangen zal het systeem op de geselecteerde dagen geen berichten versturen naar deze contactpersoon.


  1  



Wijzigen Contactpersonen


Bent u voor deze locatie als hoofdgebruiker aangemeld dan heeft u de mogelijkheid om onderstaande mutatie opdrachten uit te voeren:


  1  


  1. Aanmaken contactpersoon
  2. Verwijderen contactpersoon
  3. Belvolgorde contactpersonen aanpassen
  4. Gegevens contactpersoon wijzigen



Zones


Door op de knop te drukken krijgt u een overzicht van alle zones van de geselecteerde locatie


Bloktijden


Door op de knop te drukken krijgt u


Live meldingen


Door op de knop te drukken krijgt u


Live meldingen bij in test


Door op de knop te drukken krijgt u


Geschiedenis


Door op de knop te drukken verschijnt er een overzicht van alle  geschiedenis van de geselecteerde locatie. 


  1  


In dit scherm heeft u 4 opties om geschiedenis te bekijken, namelijk:


Alle

Dit is een overzicht van alle binnengekomen meldingen.


Alarm

Hier worden alle binnengekomen alarmmeldingen gepresenteerd.


Bel commentaar

Hier word alle commentaren voor belgesprekken gepresenteerd.


Centralisten commentaar

Hier worden alle commentaar van centralisten gepresenteerd.



Meldingen

Door op de knop te drukken verschijnt een overzicht van alle openstaande alarmmeldingen van alle locaties waaraan u als contactpersoon gekoppeld bent.


Als er een pushbericht is binnengekomen dan is het voor de eindgebruiker mogelijk om deze te behandelen. 

Hiervoor dient hij in te loggen in de App en het volgende scherm zal verschijnen. 

Door op de melding te drukken verschijnt gedetailleerde

informatie over het alarm. 

De melding kan door de eindgebruiker op onderstaande manieren behandeld worden:


  • Melding openen en accepteren door op acceptatie te drukken. Er verschijnt een keuzemenu waaruit hij een afhandeling kan selecteren. 

Eenmaal een afhandeling geselecteerd druk je op `Done`. Extra commentaar is mogelijk maar is niet verplicht om in te voeren. Om de melding af te handelen druk je op de 

 knop ´Acceptatie - Bevestiging´.


  • Melding openen en op Ondemand drukken. Er verschijnt een scherm waarin om uw pincode word gevraagd.. Na ivoer van de juiste pincode heeft u de keus uit 2 opties:


  • Ondemand accepteren.

Melding wordt doorgezet naar de aangesloten meldkamer en deze voeren de afgesproken acties uit.

  • Ondemand annuleren

Mocht u de ondemand aanvraag willen annuleren dan heeft u nadat u de aanvraag hebt uitgezet 3 minuten de tijd om deze te annuleren. Als annulering bevestiging wordt wederom om uw pincode gevraagd.

Paskaart

Door op de knop te drukken bovenin de menu balk verschijnt een overzicht met uw gegevens en paskaartnummer. 

Dit is ook het nummer waarmee u zich kunt verifieert bij de meldkamer buiten uw paskaartnummer en overvalcode..



Configuratie


Door op de knop te drukken bovenin de menu balk verschijnt een scherm waar u onderstaande kunt instellen of wijzigen:


  1    2    3


Afbeelding 1:

Dark mode:

Schakelen tussen light en dark skin.

Wijzig app profiel:

App laten verbinden met een andere meldkamer

Notificatie instellingen:

Ingeschakeld krijgt u pushberichten bij een binnengekomen alarm


Afbeelding 2:

Wijzig web wachtwoord:

Wijzig het loginwachtwoord van WEB

Mobiele toegangscode wijzigen:

Wijzig het loginwachtwoord van de app

Mobiele paniekcode wijzigen:

Wijzig het loginwachtwoord van de app voor een paniekmelding

Biometrische gegevens:

Inloggen op de app met vingerprinting of gezichtsherkenning inschakelen

Dit kan de app:

Kort filmpje wat je allemaal met de app kan doen

Licentieovereenkomst

Overeenkomst voor de eindgebruiker bij gebruik van de app

Netwerktest:

Overzicht over uw telefoon, welke OS en of de verbinding met SECONTS WS ok is.

Systeem berichten:


Afbeelding 4:

Uitloggen:

Afmelden uit de app



Pushberichten


Voor alle alarmmelding, technische meldingen, opening & sluitingen is het mogelijk een pushbericht te versturen. 

Standaard worden de pushberichten verstuurd naar alle contactpersonen van de locatie die de melding verstuurd heeft. 

Als een van de contactpersonen de melding heeft afgehandeld dan krijgen de overige contactpersonen hiervan een pushbericht.



Bloktijden


Als een locatie beschikt over bloktijden dan zijn deze zichtbaar in de ASB-Monitoring App. Als hoofdgebruiker heeft u voor bloktijden in de App 2 opties:


1. Tijdelijke bloktijden

2. Permanente bloktijden


Tijdelijke bloktijd aanmaken


In uw hoofdscherm van bloktijden heeft u de optie om een tijdelijke bloktijd aan te maken. Nadat u op deze knop heeft gedrukt kunt u de datum ingeven wanneer deze tijdelijke bloktijd actief moet gaan worden. 

Hierna selecteert u hoe de tijdelijke bloktijd moet gaan werken. Dient de huidige bloktijd verlengt te worden etc…



Permanente bloktijd aanpassen


Als hoofdgebruiker heeft u de optie om de permanente bloktijd aan te passen.


Deze aanpassing kan zijn:

  1. Aanpassing van de huidige bloktijd
  2. Aanmaken van een nieuwe bloktijd


Nadat u op de knop ‘Bloktijden aanpassen’ heeft gedrukt verschijnt het volgende scherm.

Hier geeft u aan:


Standaard:

Hiermee wordt bedoeld de standaard waarde van de bloktijd die ingevoerd gaat worden. 

U heeft hier de keuze uit 3 opties:


Gesloten                          Het alarmsysteem moet ingeschakeld zijn

Toestemming tot alles          Het alarmsysteem mag ingeschakeld of uitgeschakeld staan

Geopend                          Het alarmsysteem moet uitgeschakeld zijn


Dagen:           

Hier kunt u aangeven voor welke dag(en) de bloktijd dient te gaan werken.           

          

Alle:         

(Aangevinkt) Ma t/m Zo wordt automatisch geselecteerd en de ingevoerde bloktijd geld

voor 7 dagen

(Uit gevinkt) Ma t/m Zo dienen handmatig geselecteerd te worden. Ingevoerde bloktijd

geld alleen voor die dagen die zijn aangevinkt


Bloktijd:                 

Hiermee wordt bedoeld de functie van de bloktijd die ingevoerd gaat worden die afwijkt van de standaard bloktijd. 


Start:

De begintijd van de bloktijd die ingevoerd gaat worden die afwijkt van de standaard bloktijd. 


Einde:            

De eindtijd van de bloktijd die ingevoerd gaat worden die afwijkt van de standaard bloktijd. 


Start tolerantie:              

Tolerantie voor de starttijd.                                   

Tolerantie houdt in dat de geselecteerde tolerantie tijd de tijdspan is dat het systeem in – uitgeschakeld mag zijn


Eind tolerantie:              

Tolerantie na de eindtijd

Tolerantie houdt in dat de geselecteerde tolerantie tijd de tijdspan is dat het systeem in – uitgeschakeld mag zijn


Druk op ‘Opslaan’ om de ingestelde bloktijd te bewaren.



Overzicht alle icoontjes binnen de SECONTS App