Gelijktijdig een melding openen.

Wanneer twee centralisten gelijktijdig een melding in behandeling willen nemen krijgt de centralist die het laatste de melding in behandeling wilde nemen een scherm te zien dat aangeeft dat de melding reeds in behandeling is. 

Indien de laatste centralist de klant aan de lijn heeft, kan deze ervoor kiezen om de andere centralist te informeren dat hij de betreffende klant aan de lijn heeft, en dat de collega de melding dient los te laten.

Het scherm bevat een informatiescherm met de boodschap dat de betreffende melding reeds in behandeling is bij een andere centralist. De centralist heeft vervolgens drie mogelijkheden :


Herhalen

nog een keer proberen om de melding in behandeling te nemen.


Bericht verzenden;         

stuur een bericht om de melding over te nemen.


Vrijgave forceren;

meteen de melding overnemen van een andere centralist. 


Als een melding geforceerd is overgenomen krijgt de eerste centralist een pop-up scherm dat de melding geforceerd is overgenomen en de afhandel button zal voor deze centralist verdwijnen. 

Dit voorkomt dat twee centralisten de melding gelijktijdig af kunnen melden.



Versturen bericht om een melding over te nemen.

Er kan ook voor gekozen worden om de eerste centralist, die de melding op heeft gepakt, een bericht te sturen om te vragen deze melding vrij te geven zodat de andere centralist de melding in behandeling kan nemen.


Doe dit als volgt:

  • Druk op bericht versturen.
  • Vul de tekst in.
  • Druk op versturen.

Wanneer de initialen verdwijnen kan de melding in behandeling worden genomen.