Classificatie:  Voor vertrouwde partijen (C2)


Aanmelden 


SECONTS Dashboard is bereikbaar via een browser.. 

Login met een geldig “Gebruikersnaam” en “Wachtwoord” en selecteer “Inloggen”.




SECONTS Dashboard maakt een onderscheid hoe er wordt ingelogd. Rechten afhankelijk zijn er 1 of meerdere opties beschikbaar

Standaard worden gebruikers aangemaakt als:


  • Administrator
  • Gebruiker


Administrator

Deze gebruiker heeft toegang tot:

  • Hoofdscherm 

- Vanuit dit scherm kunnen diverse dashboards worden gestart

  • Gebruiker

- Hier kan de ingelogde gebruiker zijn wachtwoord wijzigen

  • Gebruikers 

- Vanuit hier kunnen er gebruikers aangemaakt / gewijzigd of verwijderd worden.

- Nieuwe wachtwworden gegenereerd worden die automatisch naar de gebruiker worden verstuurd. (Hiervoor dient u te beschikken over SECONTS-Gateway)

- Rechten toekennen an de verschillende gebruikers

- Gebruiker Actief / Inactief plaatsen

- Taal toekennen aan een gebruiker waarin dashboard gepresenteerd dient te worden.

Gebruiker

Deze gebruiker heeft toegang tot:

  • Hoofdscherm 

- Vanuit dit scherm kunnen diverse (door de administrator toegewezen) dashboards worden gestart.

  • Gebruiker

- Hier kan de ingelogde gebruiker zijn wachtwoord wijzigen



Gebruiker 

Eenmaal ingelogd in SECONTS Dashboard dan heeft u de mogelijkheid om uw wachtwoord te wijzigen met de menuknop Gebruiker


   


Bij het wijzigen van uw wachtwoord zal het kader rood opkleuren. Uw wachtwoord dient aan verschillende karakters te voldoen,

Eenmaal een goed wachtwoord zal het kader groen opkleuren en komt de updateknop beschikbaar.



Administrator 

Eenmaal ingelogd in SECONTS Dashboard dan heeft u de mogelijkheid (mits de aan u gekoppelde rechten dit toestaan) om met de menuknop Gebruikers:


  • Nieuwe gebruiker aanmaken
  • Gebruiker instellingen aanpassen
  • Gebruiker wijzigen


Na op de menu Gebruikers te hebben gelikt krijgt u een overzicht van alle gebruikers die bekend zijn binnen SECONTS Dashboard



In dit overzicht ziet u per gebruiker:


  • Rol (rechten) van de gebruiker
  • Status:  Actief / Inactief
  • Wanneer voor de laatste maal ingelogd op SECONTS Dashboard


Nieuwe gebruiker aanmaken

Omzeen nieuwe gebruiker aan te maken klikt u op de knop met het + teken

Er verschijnt een extra scherm:



Hier voert u onderstaande in:


  • Naam

Voornaam van de gebruiker


  • Achternaam

Achternaam en eventueel tussenvoegsel van de gebruiker


  • Email adres

Email adres waar de uitnodiging verstuurt dient te worden


  • Taal

De taal waarin SECONTS Dashboard gepresenteerd dient te worden


  • Afdeling

De rol van de gebruiker


Tevens heeft u de optie om aan te zetten wat de nieuwe gebruiker in zijn hoofdscherm krijgt te zien.

m.a.w wat mag de nieuwe gebruiker als dashboard starten. Schuifje naar links is niet presenteren op hoofdscherm.

Schuifje naar rechts (Groen) wordt gepresenteerd op het hoofdscherm.


SECONTS Dashboard mag buiten de meldkamer gepresenteerd worden op een scherm. Let wel dat dan de opties Pending Events & Events Filtered uitgezet dienen te worden

daar deze niet buiten de meldkamer gepresenteerd mogen worden.

Hoofdmenu opties

Hieronder een overzicht wat op het hoofdscherm gepresenteerd kan worden binnen SECONTS Dashboard


   


Response view:

Responsetijden P1 & P2


Port monitor:

Overzicht poortstatus van SECONTS FEP


Phone Queue:

Overzicht van calls binnen uw telefooncentrale (maatwerk)


Pending events:

Overzicht van binnengekomen meldingen (deze is gelijk aan het meldingenscherm van Client


Event filtered:

Zie hoofdstuk: Event filtered dashboard


Map view:

Landkaart met hierop eventueel al uw locaties met hierin de status van de verbindingen.

Zie hoofdstuk: Mapview dashboard


Map view filtered:

Landkaart met hierop eventueel al uw locaties met hierin de status van de verbroken verbindingen.

Zie hoofdstuk: Mapview dashboard


User statistics:

Overzicht van binnengekomen meldingen die opgepakt zijn door een centralist met hierin de responce tijden


PRIO statistics:

Overzicht van binnengekomen meldingen per PRIO die opgepakt zijn door een centralist met hierin de responce tijden


Enable shifts dropdown on PRIO view:

Overzicht van binnengekomen meldingen per PRIO die opgepakt zijn door een centralist met hierin de responce tijden.

met de mogelijkheid om de responce tijden van de voorgaande shift te bekijken.


Enable shifts dropdown on users view:

Overzicht van binnengekomen meldingen die opgepakt zijn door een centralist met hierin de responce tijden

met de mogelijkheid om de responce tijden van de voorgaande shift te bekijken.



Instellingen 

Eenmaal ingelogd in SECONTS Dashboard dan heeft u de mogelijkheid (mits de aan u gekoppelde rechten dit toestaan) om met de menuknop Instellingen

onderstaande instellingen in te geven cq aan te passen.


  • Logo's
  • Bedrijfsinformatie
  • Email instellingen
  • Lokalisatie
  • Google API
  • Diversen
  • Poort monitor
  • FEP's
  • Dienst tijden
  • Tools


Algemeen 

Onder het menu Algemeen ziet u welk logo er op welke pagina wordt getoond

Op aanvraag is het mogelijk hier uw eigen bedrijf logo te plaatsen.



Bedrijfsinformatie 

Onder het menu Bedrijfsinformatie kunt u uw eigen bedrijf gegevens invoeren



Gegevens die ingevoerd kunnen worden zijn:


  • Bedrijfsnaam
  • Adres + Huisnummer
  • Stad
  • Provincie
  • Landcode
  • Postcode
  • Lengte & Breedtegraad  Als u Deze invoert wordt uw bedrijfslocatie zichtbaar op Maps
  • Telefoonnummer
  • Email adres


Email instellingen 

Onder het menu Email instellingen kunt u aangeven hoe Email's verstuurd dienen te worden vanuit SECONTS Dashboard


SMTP instellingen:



Er zijn 2 manieren om via SECONTS Dashboard een email te versturen


  • Gateway

Als u beschikt over het pakket SECONTS-Gateway hoeft u binnen SECONTS Dashboard alleen maar SCS-Gateway te selecteren.

Alle mail die verstuurd wordt vanuit SECONTS Dashboard zal via SECONTS Gateway dan behandeld en verstuurd worden.


  • SMTP

Om email via SMTP te versturen dient u onderstaande velden in te vullen, en dient SECONTS Dashboard een koppeling te hebben met internet om dit te kunnen versturen.


  • Email encryptie. Type beveiliging. u heeft de keuze uit: None, SSL,TLS
  • SMTP host.
  • SMTP Poort
  • Verzend vanaf email adres
  • Email karakterset (Default = utf-8)
  • SMTP authenticatie Ja / Nee


Localisatie 

Onder het menu Localisatie geeft u aan vanuit welke tijdzone SECONTS Dashboard wordt gebruikt



U dient hiervoor onderstaande te configureren:


  • Datumnotatie

Hoe dient SECONTS Dashboard de datum te presenteren


  • Tijd aanduiding

Selecteer hier 12 of 24 uurs aanduiding


  • Standaard tijdzone

Selecteer hier de tijdzone waarin u zich bevind


  • Standaard taal

Standaard taal die geladen dient te worden



Google API 

Onder het menu Google API geeft u aan vanuit welke tijdzone SECONTS Dashboard wordt gebruikt.




Om SECONTS Dashboard te laten verbinden met Google aps dient er een API key ingevoerd te worden.

Deze key is:


AIzaSyC2ST2bk9ulQdZqwC3nM73G0aFaJJGtJNI


Overige velden hoeven niet te worden ingevoerd.



Diversen 

De instellingen onder het menu Diversen mogen niet aangepast worden.




Poortmonitor 

Onder het menu Poortmonitor kunt u aangeven waar SECONTS Dashboard de gegevens kan vinden om poortmonitoring van uw FEP's zichtbaar te maken.

U kunt maximaal 6 FEP's zichtbaar maken binnen SECONTS Dashboard.



Om de status van FEP poorten zichtbaar te maken dient u in deze configuratie onderstaande velden in te voeren:


  • Naam

Naam waarmee de FEP wordt gepresenteerd binnen SECONTS Dashboard


  • FEP poortnummer

Poortnummer waarmee de FEP bekend is binnen de database (FEP1 = poort 1, FEP2 = poort 2, etc)


  • Host IP adres

Ip adres van de database waar FEP zijn status bijhoud (FEP 1 = database 1, FEP 2 = database 2)


  • Gebruikersnaam

Gebruikersnaam waarmee FEP zich aanmeld bij de database (Deze dient u op te vragen bij de Support afdeling van ASB Security)


  • Wachtwoord

Wachtwoord waarmee FEP zich aanmeld bij de database (Deze dient u op te vragen bij de Support afdeling van ASB Security)


  • Databasenaam

Deze is altijd scs_fep (kleine letters)


Nadat u alle FEP's juist hebt geconfigureerd drukt u op Opslaan om uw configuratie op te slaan in de database. Hierna dient u uw configuratie per FEP te activeren.

Dit doet u door op het icon te klikken bij Bewaking status. Het systeem vraagt om een bevestiging om deze actie te zetten.



FEP's 

Onder het menu FEP's kunt u aangeven waar SECONTS Dashboard de gegevens kan vinden om signaal monitoring van uw FEP's zichtbaar te maken.

U kunt maximaal 6 signalen zichtbaar maken binnen SECONTS Dashboard.



Om de status van de signalen zichtbaar te maken dient u in deze configuratie onderstaande velden in te voeren:


  • Server naam

Naam waarmee de signaal wordt gepresenteerd binnen SECONTS Dashboard


  • Host IP adres

Ip adres van de database waar FEP zijn signalen opslaat


  • Gebruikersnaam

Gebruikersnaam waarmee FEP zich aanmeld bij de database (Deze dient u op te vragen bij de Support afdeling van ASB Security)


  • Wachtwoord

Wachtwoord waarmee FEP zich aanmeld bij de database (Deze dient u op te vragen bij de Support afdeling van ASB Security)


  • Databasenaam

Deze is altijd scs_fep (kleine letters)


Nadat u alles  juist hebt geconfigureerd drukt u op Opslaan om uw configuratie op te slaan in de database. Hierna dient u uw configuratie per FEP te activeren.

Dit doet u door op het icon te klikken bij Bewaking status. Het systeem vraagt om een bevestiging om deze actie te zetten.



Service namen 

Onder het menu Service namen kunt u ingeven onder welke service naam de top 20 meest binnenkomende signalen gepresenteerd dient te worden binnen SECONTS Dashboard 



Om deze service namen zichtbaar te maken dient u in deze configuratie onderstaande velden in te voeren:


  • Account nr.

1e 6 cijfers van het klantnummer reeks (niet verkort)


  • Service naam

Naam die gepresenteerd dient te worden in het Top 20 overzicht


Dienst tijden

Onder het menu Dienst tijden kunt u ingeven wat de start & eindtijd van iedere ploeg is in uw onderneming SECONTS Dashboard


   


Om gebruikers statistieken, Prioriteiten statistieken & Response tijden per ploeg weer te kunnen geven dient u  aan te geven wat 

de begin en eindtijden van iedere ploeg is. Dit doet u door onderstaande velden in te vullen en op Opslaan te klikken en dit voor iedere  ploeg aan te maken


  • Dienstnaam

Naam van de dienst (vb Dagdienst , Avonddienst etc.)


  • Starttijd

Starttijd van de dienst


  • Eindtijd

Eindtijd van de dienst


Tools

Onder het menu Tools kunt u diverse instellingen binnen SECONTS Dashboard configureren.


  • Aantal op signalen grafiek

Hier geeft u aan hoeveel verschillende signalen op de grafiek zichtbaar dienen te zijn (Max is 5)


  • Weergave aantal locaties in tabel

Hier geeft u aan het maximaal aantal rijden in de Top 20 tabel


  • Account nr uit tabel uitsluiten

Hier voert u de klantnummers in die niet in de Top 20 tabel geladen mogen worden. Denk hierbij aan systeem meldingen.


  • Laat zien of er werkbonnen openstaan

Als u deze optie activeert zal als er voor de desbetreffend klantnummer in de Top 20 tabel een icon gepresenteerd worden dat er een werkbon voor 

dit klantnummer open staat


Response tijden (24 uur)



  • Signalen cirkeldiagram 1

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 1

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 1


  • Signalen cirkeldiagram 2

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 2

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 2


  • Signalen cirkeldiagram 3

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 3

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 3


Response tijden (Per dienst)



  • Signalen cirkeldiagram 1

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 1

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 1

- Activeer: Response tijden van actuele dienst weergeven


  • Signalen cirkeldiagram 2

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 2

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 2

- Activeer: Response tijden van actuele dienst weergeven


  • Signalen cirkeldiagram 3

- Event type = Hier voert u de alarm type's in die berekend dienen te worden in deze cirkeldiagram

- Reactietijd < = Hier voert u de tijd in seconden in wat de laagste waarde is van de First reaction time type PRIO 3

- Reactietijd <&> = Hier voert u de tijd in seconden in wat de hoogste waarde is van de First reaction time type PRIO 3

- Activeer: Response tijden van actuele dienst weergeven


Meldingenscherm


  • Schakel audio in

Als u deze optie activeer zal het scherm waar SECONTS Dashboard het Events pending scherm toont geluiden afspelen bij binnenkomende meldingen


  • Kleuren op Events pending scherm binnen SECONTS Dashboard


Als het vinkje is geactiveerd zal SECONTS Dashboard dezelfde kleuren gebruiken als SECONTS Client., anders worden de kleuren gebruikt

die in het voorbeeld staan. Door op de kleur te klikken kan deze aangepast worden naar eigen wens.



Kaart weergave

Bij kaart weergave kunt u onderstaand instellen:



  • Map stijl

Hier stelt u in hoe Maps gepresenteerd dient te worden voor voorbeeld kijkt u in hoofdstuk: Hoofdscherm -> Maps -> Open map


  • Weer overlay inschakelen

Als u deze optie inschakelt geeft Maps over de kaart Buienradar weer


  • Schakel de landgrens van de kaart in

Als u deze optie inschakelt worden de landgrenzen duidelijker zichtbaar met de kleur die u instelt bij: Stel de landkleurgrens van de kaart in



Hoofdscherm 

Eenmaal ingelogd in SECONTS Dashboard komt u automatisch in het hoofdscherm.

Afhankelijk van uw rechten krijgt u  een overzicht te zien zoals het voorbeeld hieronder



Rechtsboven ziet u uw inlognaam staan. Als u hierop klikt heeft u de optie om:


  • Onder Profiel, uw wachtwoord te wijzigen
  • De taal te selecteren waarin Dashboard gepresenteerd dient te worden.

      Door met uw muis op de gepresenteerde taal te gaan staan krijgt u een overzicht van talen die in uw database bekend zijn.


Als u de taal definitief wilt instellen dient u dit te doen in het menu:  Gebruiker


Tools

Binnen de groep 'Tools' zijn bij maximale rechten 4 dashboards beschikbaar.

Namelijk:


  • Poort monitor
  • Telefoon queue (Maatwerk met uw telefooncentrale)
  • Gebruikers statistieken
  • Prioriteiten statistieken



 


Poort monitor



Door op 'Poort monitor' te klikken zal er een nieuwe browser bladzijde openen met hierin een overzicht van:


  • Grafisch overzicht van de top 5 binnengekomen signalen van de afgelopen 24 uur.



  • Grafisch overzicht van alle binnengekomen signalen op al uw SECONTS FEP's



  • Overzicht van al uw SECONTS FEP's met de status van de geconfigureerde poorten


     


= Poort is actief

= Poort is inactief

= Poort is niet geconfigureerd


= Poort is uitgevallen


Als een van de actieve poorten uit zou vallen verschijnt voor die FEP waarop de poort uitvalt een rood waarschuwing scherm met hierin de poort + naam die is uitgevallen.

Bij herstel van deze poort zal dashboard weer terugkeren naar bovenstaand scherm.


Telefoon queue

Het is mogelijk om uw telefoon queue binnen SECONTS Dashboard te presenteren

Dit is maatwerk omdat iedere telefoonserver een andere opbouw van database heeft om de gegevens te presenteren


Voor meer info kunt u hierover contact opnemen met de support afdeling van ASB Security


Onderstaand een voorbeeld hoe een telefoon queue gepresenteerd zou kunnen worden.



Totaal statistiek:

Geeft een totaal overzicht van:


  • Binnengekomen gesprekken
  • Uitgaande gesprekken
  • Gemiste gesprekken
  • SLA gegevens


Telefoon wachtrijen:

Laat alle geprogrammeerde queue's zien van uw telefoon centrale, met hierin:


  • Aantal inkomende gesprekken
  • Aantal gemiste gesprekken
  • Gemiddelde gesprek tijd
  • Totale gesprek tijd duur voor de queue
  • SLA percentage


Bij binnenkomst op een specifieke queue zal de queue indicator oranje worden


Wachtrijen operators:

Hier ziet u de volgende informatie:


  • Hoeveel en welke operators zijn ingelogd op de telefooncentrale
  • Telefoonstatus van de operator

       - Naam operator

       - Status van de telefoon (vrij voor inkomende / uitgaande gesprekken, Blauw: uitgaand gesprek, Oranje: binnenkomend gesprek, Rood: niet storen)

       - Aantal opgepakte binnenkomende gesprekken

       - Aantal uitgaande gesprekken

       - Aantal aangeboden gemiste gesprekken

       - Gemiddelde wachttijd voor binnenkomende gesprekken

       - Gemiddelde gesprek tijd


Let op !!  Bovenstaand presenteren in SECONTS Dashboard is afhankelijk van de data die bereikbaar is in uw telefooncentrale database


Gebruikers statistiek

Met gebruikers statistiek kunt u binnen SECONTS Dashboard zichtbaar maken wat uw operators tijdens een dienst aan werkzaamheden verrichten.





Top statistieken:



Hierin word getoond:


  • Welke operator heeft de meeste meldingen opgepakt van de huidige dienst
  • Welke operator heeft de minste meldingen opgepakt van de huidige dienst
  • Welke operator heeft de snelste reactietijd van de huidige dienst
  • Welke operator heeft de langzaamste reactietijd van de huidige dienst
  • SLA gegevens van de huidige dienst


 Operator statistieken:



Hierin word per operator onderstaand getoond:


  • Naam operator
  • Totaal aantal opgepakte meldingen van zijn / haar huidige dienst
  • Gemiddelde reactietijd van de opgepakte meldingen van zijn / haar huidige dienst
  • Aantal meldingen per PRIO en binnen welk tijds bestek deze zijn opgepakt



Prioriteit statistiek

Met prioriteit statistiek kunt u binnen SECONTS Dashboard zichtbaar maken hoe het binnenkomen van prioriteiten verloop is tijdens een specifieke dienst.




Top statistieken:



Hierin word getoond:


  • Meest binnengekomen prioriteit van de huidige dienst
  • Minst binnengekomen prioriteit van de huidige dienst
  • Snelste reactietijd van de huidige dienst
  • Langzaamste reactietijd van de huidige dienst
  • SLA gegevens van de huidige dienst


 Statistieken:



Hierin word per prioriteit onderstaand getoond:


  • PRIO
  • Totaal aantal binnengekomen meldingen per prio
  • Opgepakt binnen de 30 Seconden
  • Opgepakt tussen de 30 & 60 Seconden
  • Opgepakt later dan 90 Seconden
  • Snelste reactietijd per prio
  • Langzaamste reactietijd per prio
  • Gemiddelde reactietijd per prio



Response tijden

Binnen de groep Response tijden zijn bij maximale rechten 2 dashboards beschikbaar.

Namelijk:


  • Response tijd
  • Uitgebreide response tijd




Response tijd

Met response tijd krijgt u binnen SECONTS Dashboard zichtbaar hoe uw borg statistieken ervoor staan.



Reactietijd:

In het hoofdstuk Instellingen staat beschreven hoe u dit kunt configureren


  • De schijf links boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 1 meldingen van de afgelopen 24 uur. 
  • De schijf rechts boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 2 meldingen van de afgelopen 24 uur.
  • De schijf links onder geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 1 meldingen van de huidige dienst. 
  • De schijf rechts onder geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 2 meldingen van de huidige dienst. 


Top 20:

Hierin staan de 20 klantkaarten die deze week de meeste meldingen hebben veroorzaakt. Dit gaat over alle meldingen dus ook die niet op her scherm worden gepresenteerd.


Uitgebreide response tijd

Met uitgebreide response tijd krijgt u binnen SECONTS Dashboard zichtbaar hoe uw borg statistieken ervoor staan.

Het verschil met de standaard Response tijd is dat nu ook prioriteit 3 word meegenomen in het overzicht.



Reactietijd:

In het hoofdstuk Instellingen staat beschreven hoe u dit kunt configureren


  • De schijf links boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 1 meldingen van de afgelopen 24 uur. 
  • De schijf midden boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 2 meldingen van de afgelopen 24 uur. 
  • De schijf rechts boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 3 meldingen van de afgelopen 24 uur.
  • De schijf links onder geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 1 meldingen van de huidige dienst. 
  • De schijf midden boven geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 2 meldingen van de afgelopen 24 uur. 
  • De schijf rechts onder geeft de reactietijd aan van alle binnengekomen Prio 3 meldingen van de huidige dienst. 


Top 20:

Hierin staan de 20 klantkaarten die deze week de meeste meldingen hebben veroorzaakt. Dit gaat over alle meldingen dus ook die niet op her scherm worden gepresenteerd.


Statistiek overzicht

Statistiek overzicht is vooral gericht op Teamleiders & dienst verantwoordelijke. Deze personen kunnen gegevens oproepen binnen SECONTS Dashboard

van de verschillende diensten.


Binnen de groep Statistiek overzicht zijn bij maximale rechten 2 dashboards beschikbaar.

Namelijk:


  • Gebruiker statistiek
  • Prioriteiten statistiek



Gebruiker statistiek:

Dit dashboard is exact gelijk aan die van hoofdstuk: Tools --> Gebruikers statistiek met extra een pulldown waarin de dienst geselcteerd kan worden


Door de gewenst dienst te selecteren zal SECONTS Dashboard de gegevens presenteren van deze dienst.



Prioriteiten statistiek:

Dit dashboard is exact gelijk aan die van hoofdstuk: Tools --> Prioriteiten statistiek met extra een pulldown waarin de dienst geselcteerd kan worden


Door de gewenst dienst te selecteren zal SECONTS Dashboard de gegevens presenteren van deze dienst.



Events

Binnen de groep Events zijn bij maximale rechten 2 dashboards beschikbaar.

Namelijk:


  • Events pending
  • Events gefilterd




Events pending

Met Events pending krijgt u binnen SECONTS Dashboard een overzicht van alle binnengekomen meldingen die op dat moment door een operator in behandeling zijn

of nog in behandeling genomen dien te worden.

De kleur instelling als ook het geluid is instelbaar. In het hoofdstuk Instellingen staat beschreven hoe u dit kunt configureren



In dit overzicht staan:


  • Prioriteit
  • Datum / Tijd binnenkomst
  • Klantnummer
  • Naam klant
  • Installateursgroep
  • Event + Zone
  • Gebruiker
  • Partitie
  • Melding
  • Melding in behandeling door



Maps 

Binnen de groep Maps zijn bij maximale rechten 2 dashboards beschikbaar.

Namelijk:


  • Map
  • Map gefilterd

 




Maps 

Met Map krijgt u binnen SECONTS Dashboard een overzicht van al uw locaties te zien ( binnen & Buiten Nederland) dmv een locatie icon.

Voorwaarde hiervoor is dat:


  • De machine waar de browser op gestart is verbinding kan maken naar Google maps
  • Bij al uw klantkaarten de longtitude & Latitude is ingevoerd


Kleur, Landgrens & buienradar zijn klantspecifiek in te stellen,  In het hoofdstuk Instellingen staat beschreven hoe u dit kunt configureren


   


De locaties die zichtbaar zijn binnen Maps geven een live overzicht van de verbinding status met deze klant

De status kan zijn:


Groen

Alle paden zijn verbonden

Geel

1 van de backup lijnen is uitgevallen

Oranje

1 van de Primaire lijnen is uitgevallen

Rood

Alle verbindingen zijn uitgevallen

Blauw

Geen lijnstatus ontvangen



Voorwaarde voor bovenstaand is:


  1. Iedere lijn dient een eigen alarm te sturen (vb Primair stuurt LT71 & Back-up stuurt LT72)
  2. Iedere lijn dient een eigen herstel te sturen (vb Primair stuurt LR71 & Back-up stuurt LR72) 


Gefilterde Map

Met Gefilterde Map krijgt u binnen SECONTS Dashboard een overzicht van al uw locaties te zien ( binnen & Buiten Nederland) dmv een locatie icon

waar 1 of meerdere lijnverbindingen verbroken zijn. 

Voorwaarde hiervoor is dat:


  • De machine waar de browser op gestart is verbinding kan maken naar Google maps
  • Bij al uw klantkaarten de longtitude & Latitude is ingevoerd


Kleur, Landgrens & buienradar zijn klantspecifiek in te stellen,  In het hoofdstuk Instellingen staat beschreven hoe u dit kunt configureren



De locaties die zichtbaar zijn binnen Maps geven een live overzicht van de verbinding status met deze klant

De status kan zijn:


Geel

1 van de backup lijnen is uitgevallen

Oranje

1 van de Primaire lijnen is uitgevallen

Rood

Alle verbindingen zijn uitgevallen

Blauw

Geen lijnstatus ontvangen



Voorwaarde voor bovenstaand is:


  1. Iedere lijn dient een eigen alarm te sturen (vb Primair stuurt LT71 & Back-up stuurt LT72)
  2. Iedere lijn dient een eigen herstel te sturen (vb Primair stuurt LR71 & Back-up stuurt LR72)