Action manager

Met action manager is het mogelijk om een actie-patroon aan te maken die gevolgd wordt bij een binnenkomende melding. 

Met action manager kunnen sms, Push & e-mails worden verstuurd. 

voor het verzenden van een SMS dient u te beschikken over de SECONTS-SMS module, voor Push dient u te beschikken over de SECONTS-Push module. .

Indien u meer dan 250 actie-patronen wenst aan te maken dien u te beschikken over de SECONTS-Actionmanager module.

Als er op het actie patroon niet (juist) geacteerd wordt is er de optie om een escalatie email te versturen en/of de melding als nog op het alarmscherm bij de centralisten te tonen.

Er kunnen sms, Push en e-mailberichten naar meerdere telefoonnummers en e-mailadressen per contactpersoon verstuurd worden.

Om Action manager te configureren dienen eerst contactpersonen en e-mailadressen op diverse plaatsen aanwezig te zijn op de klantkaart. Onderstaand een overzicht wat er nodig is om een 

actie-patroon te kunnen maken. Het is alleen mogelijk om een actie-patroon te maken of te wijzigen als de “Bewerken” mode geactiveerd is.

Contact personen

  • Naam van de contact persoon.
  • 06 nummer van de contact persoon. 
  • Paskaart nummer van contact persoon.
  • Taal waarin de SMS en/of Email verstuurd dient te worden.
  • Email adres van contact persoon. (Maximaal twee)


Tabblad Locatie

  • Primaire Email adres.
  • Eventueel Secundaire Email adres.


Als bovenstaande voorwaarden aanwezig zijn is het mogelijk om een actie-patroon aan te maken.

Er zijn diverse actie-patronen mogelijk, namelijk:


  • Actie SMS met acceptatie.
  • Actie SMS zonder acceptatie.
  • Actie Push
  • Actie Email.
  • Actie SMS met acceptatie en escalatie naar Email.
  • Actie SMS met acceptatie en escalatie naar SCS.
  • Actie SMS met acceptatie en escalatie naar Email en SCS.


Het is ook mogelijk om meerdere actie patronen te maken voor 1 klantkaart